Εδώ ειναι το σπήλαιο που κρυβόταν το Υ/Π Παπανικολής

 Παπανικολής, μαζί με την αδελφή του πλοίου, Κατσώνης (Υ-1), αποτέλεσε την πρώτη θέση της ελληνικής υποβρύχια διέταξε μετά το Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Χτίστηκε στα ναυπηγεία Chantiers de la Loire μεταξύ 1925-27, και ανέθεσε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, στις 21 Δεκεμβρίου 1927.Πρώτος κυβερνήτης της ήταν Cdr Π. Βανδώρος. Παρά την ηλικία του και μηχανικά προβλήματα, συμμετείχε στο 1940-41 Ελληνοϊταλικός Πόλεμος υπό την αρχηγία του Lt Cdr Μιλτιάδης Ιατρίδης, την εκτέλεση έξι

περιπολίες πολέμου στην Αδριατική. During one of these, on 23 December 1. Κατά τη διάρκεια μίας από αυτές, στις 23 Δεκεμβρίου 1940, βύθισε το μικρό ιταλικό πλοίο Antonietta κινητήρα, και, την επόμενη μέρα, το 3952-τον αερομεταφορέα στρατευμάτων Firenze κοντά Σάσων. [1] Μετά τη γερμανική εισβολή τον Απρίλιο του 1941, μαζί με το υπόλοιπο του στόλου, Παπανικολής διέφυγε στη Μέση Ανατολή, από όπου θα μπορούσε να λειτουργήσει κατά τα επόμενα έτη, την εκτέλεση εννέα περιπολίες πόλεμο στο σύνολο.

 Σύμφωνα με την εντολή του Cdr Αθανάσιος Σπανίδης, ο πρώην κυβερνήτης του Κατσώνης, συμμετείχε σε δύο περιπολίες στο Αιγαίο το 1942. Κατά την πρώτη, τον Ιούνιο του 1942, βύθισε έξι μικρά σκάφη που πλέουν μεταξύ 11 και 14 Ιουνίου, και προχώρησε στην αποβίβαση των κρατικών επιχειρήσεων πράκτορες στην Κρήτη και να λάβει μια ομάδα 15 Νέα Ζηλανδία καταδρομείς. [2] Κατά τη διάρκεια της επόμενης περιπολίας, από τις 31 Αυγούστου έως τις 15 Σεπτεμβρίου, αυτή επιτέθηκε ανεπιτυχώς ένα τόνο 8000-μεταφορέα πετρελαίου, και αποβιβάστηκαν δύο μικτή βρετανο-ελληνικές ομάδες κομάντο στη Ρόδο, η οποία κατάφερε να επιτεθεί δύο του νησιού αεροδρομίων και να καταστρέψει ένα μεγάλο αριθμό αεροσκαφών του Άξονα. [2]

 Ερχόμενοι υπό την αρχηγία του Lt Νικολάου Roussen, το υποβρύχιο πήγε σε ένα άλλο περιπολικό, το Νοέμβριο, την εκφόρτωση των ανδρών και εξοπλισμού στην Κρήτη.  Στις 30 Νοεμβρίου, Παπανικολής επιτυχώς σε ενέδρα και βυθίστηκε ένα 8000-ton φορτηγό πλοίο στη νησίδα Αλιμνιάς, κοντά στην Ρόδο. [3] Στις 17 Ιανουαρίου 1943, μετά την ολοκλήρωση των παραγόντων και του εξοπλισμού για την Ύδρα, συνέλαβε των 200 τόνων ιστιοπλοϊκό σκάφος Άγιος Στέφανος και επανδρωμένο με το μέρος του πληρώματος της, που απέπλευσε για την Αλεξάνδρεια, ενώ την επόμενη ημέρα, βύθισε άλλα 150-Sailer τόνος. [2] Κατά τις μεταγενέστερες περιπολίες τον Μάρτιο και τον Μάιο, βύθισε ακόμη 4 Sailers, συμπληρώνοντας συνολικά 450 τόνους. [2 ]

 Παπανικολής επέζησαν του πολέμου και επέστρεψε στην Ελλάδα μετά την απελευθέρωση, τον Οκτώβριο του 1944.  Ωστόσο, ήταν ξεπερασμένη σοβαρά, και ήταν εκτός λειτουργίας το 1945.  [ 3 ] Γέφυρα πολεμικού του πλοίου διατηρήθηκε και εκτίθεται στο Ναυτικό Μουσείο στο Πειραιά. [3]

Advertisements