Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το δελτίο τύπου που εξέδωσε η Νομαρχία Λευκάδας σχετικά με τον δρόμο Λυγιάς – Καρυωτών.

 

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ-ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ ΛΥΓΙΑΣ- ΚΑΡΥΩΤΩΝ

 

Στην συνεδρίαση του Ν.Σ που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 22/3 έγινε αναλυτική – διεξοδική ενημέρωση – συζήτηση  για το έργο ¨ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ – ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ ΛΥΓΙΑΣ – ΚΑΡΥΩΤΩΝ¨.

Η Συμμετοχή των κατοίκων των περιοχών, των Τοπικών Συμβουλίων , Δημοτικών Συμβούλων ήταν ιδιαίτερα μεγάλη.

Ο Νομάρχης , ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών κ.Μοσχονάς και ο κ. Π.Παπαθανασόπουλος μελετητής παρουσίασαν με κάθε λεπτομέρεια την διαδικασία, τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου αλλά κυρίως την φιλοσοφία της κατασκευής του που είναι η Ασφάλεια των πολιτών, σε μία περιοχή που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από τροχαία ατυχήματα.

Πάγιο αίτημα των κατοίκων ήταν να γίνει μια ουσιαστική παρέμβαση στην ευθεία των 1600m(που αυτή η ευθυγραμμία είναι υπεύθυνη για τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν), ώστε να μην θρηνούμε αθώα θύματα πολίτες σε τροχαία ατυχήματα.

Από τα στοιχεία της Τροχαίας τα 8 ατυχήματα στα 10 συμβαίνουν στο τμήμα αυτό.

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση με την 97/2008 απόφαση του Ν.Σ στο Νομαρχιακό πρόγραμμα ενέγραψε το έργο ¨ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ – ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ ΛΥΓΙΑΣ – ΚΑΡΥΩΤΩΝ¨ με προϋπολογισμό 920.000€ το οποίο δημοπρατήθηκε το 2009 και εκτελείται.

Πρίν τη δημοπράτηση του έργου σε δύο συγκεντρώσεις των κατοίκων στην Λυγιά και στους Καρυώτες παρουσία και των Τοπικών Συμβουλίων , τους έγινε παρουσίαση της πρότασης και τα βασικά της χαρακτηριστικά τα οποία έτυχαν της αποδοχής τους.

Και συγκεκριμένα:  

1. Νησίδα με ηλεκτροφωτισμό.

2. Πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομος από Καρυώτες –Λυγιά.

3.Πεζοδρόμια στο τμήμα Λυγιάς- Καρυώτες (εκεί που δεν υπάρχουν).

4.Θέσεις στάθμευσης, περίπου 500,και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας δίπλα στα πεζοδρόμια.

5. 8 κόμβους αναστροφής.

Παράλληλα κατά την διάρκεια της εργολαβίας έγιναν αποδεκτές υποδείξεις και διορθώσεις με βασικό γνώμονα ότι δεν θα αλλάξει η φιλοσοφία του έργου.

Η μελέτη συντάχθηκε από την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών με την βοήθεια του μελετητικού γραφείου ΓΑΙΑΚΟΜ και του Τομέα Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Ε.Μ.Π.

Το Ε.Μ.Π είχε συντάξει και παρουσιάσει μελέτη- προτάσεις για επικίνδυνα σημεία του Ε.Ο.Δ της Λευκάδας, μια πρωτοβουλία της ΕΝΑΕ, του Τ.Ε.Ε και του Παρατηρητηρίου για την Οδική Ασφάλεια που ξεκίνησε για όλες τις Νομαρχίες από το 2006

Τονίστηκε επίσης ότι ο δρόμος αυτός έχει την ιδιαιτερότητα να είναι ο δρόμος επαρχιακός αλλά ταυτόχρονα και ο κεντρικός δρόμος των δύο οικισμών με επιβάρυνση κατά τους θερινούς μήνες.

Πρέπει να σημειωθεί ότι για ένα περίπου χρόνο που είναι εργοτάξιο δεν έχει συμβεί κανένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

Ο Νομάρχης αποδέχθηκε την ευθύνη για την καθυστέρηση του έργου και δήλωσε ότι δεν υφίσταται θέμα χρηματοδότησης και θα ολοκληρωθεί σε 3 μήνες.

Εκ μέρους των κατοίκων και των φορέων καταδείχθηκε η σημασία του έργου και κατατέθηκαν προτάσεις  για την καλύτερη λειτουργία του δρόμου.

Ο Νομάρχης δεσμεύτηκε να μελετήσει όλες τις προτάσεις με την Τεχνική Υπηρεσία και τους μελετητές και ότι θα γίνουν δεκτές παρεμβάσεις που δεν ανατρέπουν τον αρχικό στόχο και δεν θα δημιουργούν προβλήματα στην ασφάλεια των κατοίκων, των επισκεπτών για την εξυπηρέτηση των παρόδιων και την ροή κυκλοφορίας οχημάτων με 50km/h.

Tην Τετάρτη 24/3/10 έγινε συνάντηση στο γραφείο Νομάρχη, της επιτροπής που ορίστηκε από το Δημ.Συμβούλιο Λευκάδας παρουσία του Νομάρχη, των Αντινομαρχών του Τεχνικού Συμβούλου, του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ,του Δημάρχου Λευκάδας, Δημοτικών Συμβούλων του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και  του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου Λυγιάς – Καρυωτών.

Κατά την συνάντηση από όλους τους παρευρισκόμενους αναφέρθηκε η αναγκαιότητα και η χρησιμότητα κατασκευής του έργου γιατί προέχει η ασφάλεια των πολιτών, η μείωση της ταχύτητας των οχημάτων και να μην ξαναθρηνήσουμε  άλλα θύματα.

Τέλος η επιτροπή του Δήμου κατέθεσε προτάσεις για κόμβους, για τους κάδους απορριμμάτων και για διαβάσεις πεζών.

Από την πλευρά της η Νομαρχία δεσμεύτηκε για άλλη μια φορά να εξετάσει όλα τα θέματα που ετέθησαν με την προϋπόθεση να μην αλλάξει η φιλοσοφία του έργου που έχει ως γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών.

Τέλος ο Νομάρχης δήλωσε ότι παρά τα όσα λέγονται και γράφονται ,όταν γίνεται αναλυτική εξήγηση για το έργο όλοι συμφωνούν με τον σχεδιασμό του και το πρόβλημα εντοπίζεται (περιορίζεται) στο να δημιουργηθεί ένας επιπλέον κόμβος…. Επίσης τόνισε ότι έγινε διαβούλευση για περισσότερο από ένα χρόνο με τους πολίτες , με τα θεσμικά όργανα που τους εκπροσωπούν ,τα Τοπικά Συμβούλια , και με τις προτάσεις που κατατέθηκαν από την επιτροπή του Δήμου θα έχουμε ένα σύγχρονο ,ασφαλές και λειτουργικό έργο , του οποίου πρέπει οι πολίτες και οι οδηγοί να σεβαστούν την σήμανση ,για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους.

Advertisements